Nils Kuipers
Eigenaar
Endless Summer is dé kitesurfschool in de regio Amsterdam. Wat deze school zo uniek maakt, is hun mobiele aanpak – ze brengen hun cursisten naar de beste spots, afhankelijk van de wind. Maar hoe trek je nieuwe cursisten aan in een zee van concurrentie? Dat begon allemaal met beter zichtbaar worden op Google. En daar kwamen wij in beeld.
Endless Summer werkte met het externe boekingssysteem Viking Bookings. Een handige tool, maar er was één groot probleem: Ze maakten gebruik van een iframe (een soort technisch ‘venster’ naar een andere site). Hierdoor was het lastig om te meten hoeveel mensen daadwerkelijk een boeking deden. Zonder die data werd het bijna onmogelijk om gerichte marketingbeslissingen te nemen. Ze hadden dus niet genoeg inzicht om hun marketing goed te laten werken. Oftewel: geen duidelijk beeld van welke campagnes goed werkten en welke niet.
Want tja, als je niet weet waar je verkeer vandaan komt of hoeveel boekingen het oplevert, hoe kun je dan verder groeien? 🤷♂️
Dit is waar wij in actie kwamen. We hebben ervoor gezorgd dat de boekingsconversies van Endless Summer wél direct meetbaar werden. Hoe? Met Google Tag Manager. Dit is een tool die we zo hebben ingesteld dat het mogelijk werd om precies te zien wanneer iemand een boeking maakte. Zo kreeg Endless Summer eindelijk inzicht in hun belangrijkste data: hoeveel mensen boeken, waar komen ze vandaan en via welke kanalen?
Daar stopten we natuurlijk niet. We hebben ook een Google Ads-campagne opgezet. Denk aan zoekwoorden zoals “kitesurfen Amsterdam” en “kitesurfles”. Waarom juist die woorden? Omdat dat precies is waar hun doelgroep op zoekt als ze willen leren kitesurfen in die regio. Hierdoor verscheen Endless Summer veel vaker bovenaan in de zoekresultaten, wat zorgde voor meer zichtbaarheid én meer boekingen.
⮕ Check de afbeelding hieronder maar eens: Als iemand nu zoekt op “kitesurfen Amsterdam” komt Endless Summer veel vaker naar voren, wat hen direct meer zichtbaarheid en boekingen oplevert.
Sinds we zijn begonnen met de samenwerking, heeft Endless Summer een stabiele stroom van nieuwe cursisten gekregen. Dankzij de data uit Google Analytics 4 kan de Amsterdamse kitesurfschool nu precies zien welke campagnes goed werken. Dat helpt ons om hun marketing steeds verder te optimaliseren. En dat betekent meer cursisten en een hogere omzet voor de kiteschool. 🚀
Endless Summer heeft nu controle over hun marketing. Ze weten precies welke zoekwoorden werken en welke advertenties voor de meeste boekingen zorgen.
We werken nu al meer dan anderhalf jaar samen met Endless Summer. Het begon als een technisch probleem – ze wilden beter inzicht in hun boekingen – maar het is uitgegroeid tot een langdurige samenwerking. Wij blijven hun campagnes optimaliseren en zorgen ervoor dat de kiteschool blijft groeien.
Wat ons betreft is dit nog maar het begin. Zolang er wind is, blijven wij aan de knopjes draaien om Endless Summer te laten groeien. 🏄
Wat we voor Endless Summer hebben gedaan, kunnen we ook voor jouw bedrijf doen. Of je nu problemen hebt met meetbaarheid, zoals Endless Summer, of gewoon je online zichtbaarheid wilt verbeteren – wij helpen je verder. Bij ad your service zorgen we voor gerichte, meetbare resultaten. We lossen technische uitdagingen op en zetten effectieve Google Ads-campagnes voor je op.
Dus, wil je meer klanten aantrekken en meer uit je marketingbudget halen? Neem vandaag nog contact met ons op – en laten we samen jouw online doelen bereiken.
Wil jij meer bezoekers, klanten, verkopen of aanvragen dan óóit tevoren? Dat snappen we. Neem contact met ons op om samen te bekijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen! ad your service werkt namelijk voor iedereen.
Eigenaar