Nils Kuipers
Eigenaar
Mark Tuitert, je kent ‘m vast nog wel. Die schaatser die Olympisch goud pakte en bidons door de lucht smeet als het even tegenzat. 😉 Onze nationale schaatsheld is tegenwoordig ook een inspirerende auteur. Samen met Maven Publishing, al jaren klant bij ad your service, bracht hij de boeken DRIVE en FLOW uit. De promotie via Facebook en Instagram lieten ze over aan ad your service. Hoe we dit hebben aangepakt, vertellen we je graag!
Een boek schrijven is één ding. Je boek echt verkopen is andere koek. Zeker wanneer je geen idee hebt hoe dat eigenlijk in z’n werk gaat. Hier komen wij in beeld. Onze taak: zorgen dat iedereen weet dat Marks boeken bestaan én ze ook willen lezen.
We begonnen met Nederland te laten kennismaken met Marks eerste boek, DRIVE. Dit boek staat vol met stoïcijnse wijsheden. We zetten een campagne op waarin we de essentie van het boek deelden. Denk aan inspirerende quotes en beelden van Mark die de vrieskou trotseert. Iedereen moest weten: dit boek móet je lezen.
In deze fase gingen we dieper in op de inhoud van het boek. We deelden verhalen en inzichten uit DRIVE die echt tot de verbeelding spreken. Bijvoorbeeld hoe Mark zijn sportieve mindset toepast in het dagelijks leven. We wilden dat mensen niet alleen wisten dat het boek er was, maar ook nieuwsgierig werden naar de inhoud.
Hier haalden we alles uit de kast. We boden gesigneerde exemplaren aan, wat een groot succes was. Tja, wie wil er nou niet een boek met een persoonlijke boodschap van een Olympisch kampioen? Voor Marks tweede boek, FLOW, pakten we het net zo aan.
De aankondiging van Marks boek DRIVE begon met een campagne voor de signeersessie op drie locaties: Haarlem, Deventer en Tilburg. Met gerichte advertenties wisten we de lokale doelgroep te bereiken. Hierdoor kregen fans de kans om Mark Tuitert persoonlijk te ontmoeten en een gesigneerd exemplaar van zijn boek te bemachtigen. De opkomst was enorm en de fans gingen blij naar huis.
Met de signeersessies achter de rug konden we van start met de landelijke promotie van het boek. We gebruikten verschillende visuals: productfoto’s, inspirerende quotes uit het boek en video’s van Mark zelf. Met de juiste targetingopties binnen Facebook en Instagram bereikten we precies de juiste lezers.
Na het succes van DRIVE bracht Mark zijn tweede boek uit: FLOW. Dit boek gaat nog dieper in op de stoïcijnse filosofie. De campagneaanpak was vergelijkbaar met die van DRIVE, en met succes! Een mooie bijkomstigheid was dat ook de verkopen van DRIVE weer door het dak gingen.
En ja, na het enorme succes in Nederland is DRIVE nu ook naar Amerika gebracht. Vertaald en wel! Via Amazon wordt deze Nederlandse bestseller nu aan het Amerikaanse publiek gepresenteerd. Met onze advertenties zorgen we ervoor dat we de juiste doelgroep bereiken en ook daar een succes van maken.
Wil jij meer bezoekers, klanten, verkopen of aanvragen dan óóit tevoren? Dat snappen we. Neem contact met ons op om samen te bekijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen! ad your service werkt namelijk voor iedereen.
Eigenaar