Zoekmachine

KW9

KW9 Amsterdam is dé plek voor vergaderingen en coaching in het centrum van de stad. Mooie ruimtes, een toplocatie – alles klopt eigenlijk. Maar zoals veel bedrijven in deze branche, wilden ze graag meer afspraken en meer bezette ruimtes. Aan ons de taak om dat voor elkaar te krijgen. En dat hebben we gedaan.

De uitdaging: Wat speelde er bij KW9?

KW9 (Kromme Waal 9) had een mooie website en toplocatie, maar mensen wisten hen online niet goed te vinden. En de bezoekers die wél op de site kwamen, boekten niet altijd een ruimte. Er was dus werk aan de winkel. Ze moesten beter zichtbaar worden op Google. Daarnaast moest de website zo ingericht worden dat mensen sneller actie ondernemen. Boeken, bellen of mailen. Dat moest véél makkelijker.

Maar hoe zorg je daarvoor? Hoe val je op tussen alle andere vergaderlocaties in Amsterdam? En hoe maak je het voor bezoekers supermakkelijk om een ruimte te boeken? 🤷

Onze aanpak: Wat hebben we precies gedaan?

We hebben verschillende dingen tegelijk opgepakt om ervoor te zorgen dat KW9 meer afspraken kreeg. Hier de belangrijkste dingen die we voor ze hebben gedaan:

Google Bedrijfsprofiel opgefrist:

We begonnen bij hun ietwat kale Google Bedrijfsprofiel. Want, wanneer je op zoek bent naar een vergaderruimte, waar kijk je dan? Precies, op Google. Dus hebben we zoekwoorden als “vergaderlocatie Amsterdam” en “meeting rooms” toegevoegd aan de bedrijfsnaam. Hierdoor scoorde KW9 meteen hoger in de zoekresultaten. Daarnaast hebben we mooie professionele foto’s toegevoegd. Mensen willen zien waar ze hun vergadering gaan houden, toch?

Google bedrijfsprofiel van KW9

Als je nu zoekt op “meeting rooms Amsterdam” of “vergaderruimtes Amsterdam”, komt KW9 meteen bovenaan in beeld – mét professionele foto’s die direct overtuigen om te boeken.

Website duidelijker en sneller gemaakt:

De website was het tweede punt waar we mee aan de slag gingen. Het moest overzichtelijker. Mensen willen niet verdwalen op een website. Ze willen meteen weten waar ze aan toe zijn. We hebben de homepage aangepast met duidelijke call-to-actions zoals “Boek nu je vergaderruimte”. Geen omwegen. Geen vaag gedoe – gewoon duidelijk en direct. Precies waar wij ongeduldige Hollanders zo van houden. 😜 Daarnaast hebben we de website sneller gemaakt. Niemand heeft immers tijd voor een trage site.

We hebben er bovendien voor gezorgd dat bezoekers meteen kunnen zien welke grote bedrijven al gebruik hebben gemaakt van de ruimtes van KW9. Waarom? Omdat mensen vertrouwen krijgen als ze zien dat bekende namen zoals ING, Vattenfall en de Gemeente Amsterdam hier al vergaderd hebben. Dat zorgt voor een serieuze uitstraling – het idee: “Als zij hier vergaderen, moet het wel goed zijn.”

Transformatie van de KW9 Homepage

Je ziet het verschil goed hierboven. Je komt nu op de website en ziet direct dat bedrijven zoals KLM en ING al klant zijn bij KW9. Dat geeft vertrouwen. Je denkt sneller: “Als het goed genoeg is voor hen, dan boek ik ook.”

Wat wil je als potentiële klant meteen weten? Weten wat het kost. 🤑 De oude prijzenpagina van KW9 was wat rommelig en onduidelijk. Dus hebben we die overzichtelijk gemaakt. Nu zie je direct de prijzen voor kleine en grote ruimtes, inclusief alle details zoals wat erbij zit (koffie, aantal mensen dat erin past, etc.).

Transformatie van de KW9 prijzenpagina

Je ziet de verandering hierboven: Stel je bent op zoek naar een ruimte voor een workshop. Op de prijzenpagina zie je meteen dat een grote ruimte €350 per dag kost, inclusief koffie en plaats voor 20 mensen.

SEO-strategie (zoekmachine-optimalisatie):

Elke maand schrijven we nu SEO-geoptimaliseerde artikelen voor KW9. Wat is dat precies? Het betekent dat we content maken op basis van zoekwoorden die hun doelgroep gebruikt. Bijvoorbeeld blogs over “tips voor productieve vergaderingen” of “praktijkruimte huren Amsterdam”. Door deze artikelen worden ze steeds beter vindbaar op Google. En dat betekent: meer bezoekers op hun website. En meer bezoekers betekent uiteindelijk meer boekingen.

Zoekresultaat seo KW9 Amsterdam

Zoals je hierboven goed ziet: Iemand zoekt op “Kwartaalmeeting Amsterdam” en komt uit bij een artikel op de website van KW9. Daar kunnen ze meteen doorklikken om een ruimte te reserveren.

Conversie-optimalisatie:

Meer bezoekers is leuk, maar ze moeten ook iets dóen – zoals een ruimte boeken. Daarom hebben we de site zo ingericht dat bezoekers sneller actie ondernemen. Dit noemen we conversie-optimalisatie. Heldere knoppen, simpele teksten en een makkelijk boekingsproces. Alles is erop gericht om bezoekers zo snel mogelijk naar een boeking te leiden.

We hebben ook Esther, de lieve host van KW9, op verschillende plekken op de website gezet. Mensen willen graag weten met wie ze contact hebben. Door haar op de homepage en contactpagina te plaatsen, voelt de website persoonlijker en toegankelijker.

Esther van KW9 Amsterdam

⮕ Waarom dit werkt: Bezoekers zien Esther en denken: “Ah, daar kan ik bij terecht met vragen.” Dit verlaagt de drempel om contact op te nemen en geeft direct vertrouwen.

Google Ads (voor nu even op pauze):

We hebben ook Google Ads ingezet. Dat zijn betaalde advertenties die bovenaan in de zoekresultaten staan.  Maar eerlijk is eerlijk, door de grote concurrentie in Amsterdam waren de kosten per klik te hoog. Daarom hebben we besloten om voorlopig alleen te focussen op SEO. Want: je moet eerst je site en vindbaarheid op orde hebben voordat je geld gaat pompen in advertenties. Maar de optie om later weer Google Ads in te zetten blijft open.

Het resultaat: Wat heeft KW9 hieraan gehad?

Wat heeft dit alles opgeleverd? KW9 is nu veel beter vindbaar op Google. Ze krijgen meer bezoekers op hun site en – het allerbelangrijkste – ze krijgen meer boekingen. Hun vergader- en coachruimtes zitten veel vaker vol. En dat is precies wat ze wilden.

Online marketing resultaten van KW9 Amsterdam

Het is simpel: mensen moeten je kunnen vinden op Google, en als ze op je site komen, moeten ze snel actie kunnen ondernemen. Wij hebben ervoor gezorgd dat KW9 opvalt tussen de concurrentie en dat bezoekers direct zien wat ze moeten doen. Van SEO tot duidelijke call-to-actions op de website – alles is erop gericht om hun ruimtes vol te krijgen.

Wil jij ook meer boekingen en afspraken?

Wat we voor KW9 gedaan hebben, is geen kwestie van geluk. Het is een slimme combinatie van vindbaarheid en een site die bezoekers aanzet tot actie. Wil jij dat ook? Meer boekingen, meer klanten en een vollere agenda? Bij ad your service helpen we je graag verder. Stuur ons vandaag nog een bericht en ontdek hoe wij jouw bedrijf kunnen laten groeien.

Wil jij met ons aan de slag?

Kom in contact

Neem contact op

Wil jij meer bezoekers, klanten, verkopen of aanvragen dan óóit tevoren? Dat snappen we. Neem contact met ons op om samen te bekijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen! ad your service werkt namelijk voor iedereen.

 

Nils Kuipers

Eigenaar


    Dit formulier is beveiligd met reCAPTCHA en de Google
    Privacybeleid en
    Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

    Meer
    cases

    Bekijk alles
    studentenadvocaat sfeerbeeld

    De Studentenadvocaat

    Zoekmachine
    50plushypotheek - koen en erik

    50PlusHypotheek

    Zoekmachine
    lassie-gerechten

    Lassie

    Zoekmachine
    Pretty hot and tempting case

    Pretty Hot and Tempting

    Social Media Adverteren
    Header afbeelding van Koen&Jasper

    Koen & Jasper

    Websites